Fuertei Veganuár

2024.01.07

“Azt kívánom Neked kedves olvasóm, hogy egyszer eljuss ide és beleolvadj Fuarte szívébe, átéld és megérezd mindazt, - vagy még ennél is többet - mint Beni meg én.”
2023 (visszatekintés)

Január elsején elstartolt a 30+1 napos vegán programom, harmadikán pedig Benivel karöltve útnak indultam egy röpke két hetes kalandra, Fuertére.

Visszatekintve az egész december izgalmas volt. Mindamellett, hogy az egész család készült a karácsonyra, a konyhán teltház volt, beindult az ebédszállítás, és háromszor is megtartottuk az év utolsó jóga óráját - a harmadik dupla órát konkrétan szilveszter reggelén -
Terveztem a honlapot, amivel szűkösen, de elkészültem. Írtam a recepteket, és összeraktam az idei jógával egybekötött vegán elvonulásokat, amiket már évek óta terveztem. Közben tanultam és tanultam, hiszen nem maradhattam el a félévi beszámolókkal sem.

Szumma-szummárum, mikor megérkeztem - egy egész éjszakát átölelő utazás végén - az apartmanba és belenéztem a falon csüngő tükörbe, nem igazán ismertem magamra. Egy fáradt, fakó és nyúzott arcú, bár igen boldog énem nézett vissza rám, aki abban a pillanatban semmi másra nem vágyott, csak egy sötét szobára és egy pihe-puha ágyra.

A Ryanairrel Bécsből indultunk a hajnali órákban, majd WizzAir-el megyünk haza, egészen pontosan két nap múlva. Egy magyar Fuertei csoportnak ( Magyarok Fuerteventurán) hála találtunk is megbízható transzfert, aki a reptérről egy röpke félórás utazással leszállított minket a Corralejói szállásra. Az apartmant a Bookingon találtam, és hát be kell valljam, szerelem volt első látásra. A Balinéz hangulata, a part és a sétálóutca közelsége miatt utólag is azt mondom, hogy a legjobb választás volt.
Autót is szereztünk (caravamos.com), majd egy hatalmas alvás után kezdetét is vette a nagy kaland Corralejotól egészen Puerto de la Cruzig, keresztbe és kasul.

Na de ne szaladjunk ennyire előre...

Hihetetlen volt az első óracsörgés nélküli reggel, tudod az amikor csak úgy magadtól felkelsz. A reggeli buji, ölelés, amikor nem kell rohanni, mert nem indul az ovi és nem csenget a Kifli.

Hálát adok ezekért a reggelekért.

A napi kommunikáció sem maradhatott el felétek, így Benivel megegyeztünk, hogy a délutáni pihenő alatt, minden nap dolgozok egy kicsit. Rengeteg email, üzenet érkezett, a weboldalt az első két hétben háromezer érdeklődő látogatta, ami a legmerészebb álmaimat is felülmúlta.

A reggeleket egy isteni kókuszos lattéval indítottam a téren. Minden nap ugyanabban a kávézóban, ahol nem tudom mi ragyogott jobban a nap, vagy Roberta olaszosan csintalan mosolya.

Ezalatt Beni focizott és játszott a téren, én pedig minden alkalommal figyeltem és azon töprengtem, mikor lett ekkora ez a nemrég még csipet gyermek. És oh' azóta mennyi minden történt. Álmodozás, változás, tervezgetés, megvalósulás...és most itt vagyok. Írom nektek mindazt, ami egykor álom volt.

Miközben folyik a veganuár és mindenkit bíztatok a 16:8-as időkapus vegán étkezésre, nem minden nap főzök "egymagamra" és nekem is kihívás a nyolc órás idősáv.

Időnként betérek a helyi vegán kifőzdébe és lecserélem az ízeimet a napi menüre.

Ha erre jártok és egy finom vegán street foodra vágytok, akkor térjetek be a H2O Juice bárba és kóstoljátok meg a nyers cukkini spagettit aszalt paradicsomos pesztóval, vagy a házi zsemlével készült burgert, ami Beni nagy kedvence lett. De ajánlom sréhen szemben, az olasz Cantatore család Baobab nevű vegán éttermét, ahol a napi menük varázslatosak, engem is inspiráltak, mint ahogy minden hely, íz, vagy illat.

És ha nem főztünk, napoztunk, fürödtünk, ettünk, vagy játszottunk a téren, akkor ellátogattunk a sziget más-más szegletére.

Ilyen volt Caleta de Fuste csodálatos fehér homokos öble, az Oasis park hatalmas kaktusz ültetvénye és állatkertje, a déli kilátó Faro punta de Jandia ahol jó időben láthatod Las Palmas szigetét. Betancuria falu a maga tradicionális bájával, vagy El Cotillo a vörösen izzó naplementéjével, ami felejthetetlenné teszi ezt az utazást és a szigetet.

Még két nap, még két éjszaka. Azután bepakoljuk a bőröndöt és elköszönünk a lakástól, Saidatól és Stefanotól ( mareafuenteventurahome.com ), a szigettől. Ettől a pezsgő, pörgő, színes, szagos és igen hangos szigettől. És mint mindig, egy ilyen szívünkhöz közel álló utazás után megígérjük, hogy visszatérünk. Mint ahogy ígértük májusban.