Előszó

Szia, a nevem Szeghalmi Anita, bár mindenki Vegánjógiként ismer. Többnyire a vegán tippjeimet követitek, de közel kétezren jógáztok velem az online térben. így igen találó ez a név. Egyszerű és nagyszerű, gyorsan elkészíthető költséghatékony és egészséges napi két fogásos vegán menüimet osztom meg veletek, amiket nap, mint nap a családomnak és a lakáséttermem látogatóinak készítek. Így ideje volt, hogy ez az program a receptjeimmel megjelenjen.

Az egész hobbiként kezdődött...

Az egész egy autoimmun betegség diagnosztizálásával kezdődött. Sok online és írott anyag elolvasása után, a saját döntésem volt - a hosszú távú egészségem megőrzése érdekében - ez a fajta életmód váltás. Bár akkoriban a konyhámban a húsos ételek voltak napirenden, szerencsére nem állt tőlem távol a zöldségek és a reform köretek színes világa. Rengeteg receptet elolvastam, kipróbáltam, a magam ízére formáltam, bekövettem a számomra érdekes influencereket és egyszer csak elkezdtem beszélni a vegán nyelvet. 

Majd igazi küldetéssé vált

A fő célom az volt, hogy egyszerű, gyors, egészséges és költséghatékony vegán menüket tudjak készíteni elsősorban a családom részére. Majd jöttek a barátok, a barátok barátai és mire kettőt fordultam, a saját otthonomból lakáséttermet varázsoltam. A menüket az online térben megosztottam, mára-már sokan követtek, velem esztek, amiért nem lehetek elég hálás. 

Ez a weboldal a kedvenc receptjeimmel, a valós étkezési tervemmel és a számomra bevállt tippjeimmel van tele. 

Fogadd Tőlem őszinte szeretettel, Vegánjógi!

Útmutató

Szeretném ha tudnátok, hogy egyenlőre egy céggel sincs semmiféle együttműködésem. Amikor ajánlok egy terméket, azt azért teszem, mert nekem bevált és mert egész egyszerűen szeretem.

Nem jelöltem meg márkát a termékekhez, válassz te is a kedvenceid közül szabadon, de ha kéred, szívesen megosztom veled melyik termék vált be nekem.

Ha gluténmentesen étkezel, formázd a diétádra a hozzávalókat, használj olyan liszet, köretet, amit csak szeretnél. 

Ha cukormentesen étkezel tedd hozzá a diétádnak bevállt édesítőt, vagy cseréld arra a termékre az ajánlottat, ami számodra a legideálisabb. 

Minden napra írtam bevásárló listát, de nem minden nap kell beszerezned mindent, ami szerepel benne. Pipáld ki ami már megtalálható a konyhádban és szerezd be azt ami hiánycikk. 

A mennyiségek csipet, kávéskanál, evőkanál, szórás, persze ahol ez fontos, van gramm is megadva. Ízesítsd az ételeket a szád íze szerint és a megadott fűszereket vedd csak iránymutatásnak. Főként a mennyiségeket. (kivétel ahol ez fixen van megadva lásd: g)

A reggeli 2 főre, a leves és a főétel 4 főre, a vacsora 2 főre elegendő mennyiség. 
Ha diétázok, előveszem a tányér helyett a leveses csészémet, a főételhez a nagytányér helyett pedig kistányért terítek. 

Vásárolj be a kedvenc helyeden. Én hónapok óta - pár termék kivételével - a Kifli.hu applikációból rendelek. Nekem bevállt és hát valljuk be, belőlem is csak egy van és a nap nekem is csak 24 órából áll, így ez a fajta kényelem és segítség megfizethetetlen számomra. Kell a maradék idő a családomra és persze magamra.

Nem vagyok sem orvos, sem dietetikus. Ha bármilyen betegségben szenvedsz, a kezelőorvosod beleegyezése nélkül ne vágj neki az általam megosztott étkezési tervnek. 

Ne feledd ezek csak tippek. Szárnyalj szabadon a konyhában, soha ne siess, élvezd a főzés és az étkezés minden pillanatát. S ha néha valami nem úgy sikerül, ahogy szeretnéd, az sok esetben nem rossz, csak még nincs kész.